128                                           REGISTRES
DU BUREAU                                               [1507]
Jehan Le Lievre, Eschevin, et Jehan de Felin, maistre des euvres de la Ville, pour doubte qu'ilz disoient avoir que la vuydange des eaues, qui des-cenderont depuis la moitié du pont jusques devant l'ostel dud. Jehan Girault, et glaces ne soyent pré­judiciables au carrefour et chemin; et aussi que le chemin de la rue de la Tennerie et des autres rues descendans en la riviere de Seine ne soient trop roides et pénibles à monter jusques aud. pont. Pa­reillement les circonvoisins du pont dessuz nommez ont esté de l'oppinion basse pour cause de l'interest de leurs maisons.
Et ce voyant, mond. sr le premier president a dif­féré de prendre diffinitive conclusion en ceste ma­tiere, mais a di t qu'il en feroit son rapport à la Court, pour en ordonner ainsi qu'elle verroit estre à faire.
oppinion que le hault chemin par lequel l'on va tout droit à une penthe est plus bel, plus aisié et convenable à tenir pour la chose publique, mesme­ment pour les gens de cheval et charroy, parce qu'il ne porte que deux polces de montée pour toise, que n'est le bas chemin qui seroit à deux penthes, l'une venant du costé devers Jehan Girault jusques à l'en­droit de la rue de la Tennerie, et d'ilec l'autre mon-lant contremont le pont, à raison de trois polces et demy pour toise ; et si seroient condampnez par led. bas chemin à peu près autant d'ouvrouers de mai­sons comme par le hault : par quoy n'est besoing s'y arrester, et est le bien commun à préférer au bien particulier.
Ceulx qui ont esté d'oppinion de tenir le bas che­min sont mond. sr le Prevost des Marchans, sire
CCXV. — Arrest par lequel est dit que la Ville fera eslever les murs des maisons
JUSQUES AU REZ DE CHAUSSEE.
21 mai 1507. (Fol. i64 r°.)
Et le vendredi ensuivant, xxie jour dud. mois de May oud. an, fut presentée à la Court requeste par lesd. Prevost des Marchans et Eschevins, à laquelle fut respondu par ordre de la Court ce qui s'ensuit :
Extraict des Registres de Parlement.
"Sur la requeste presentée à la Court par les Prevost des Marchans et Eschevins de ceste ville de Paris, par laquelle ilz requeroient que commande­ment fut faict par le premier huissier d'icelle Court aux habitans et circonvoisins des deux boutz du pont
Nostre Dame, de haulser et reparer les chemins le long de leurs maisons selon la longueur et haulteur de penlhe de deux polces pour toise selon la delibe­ration sur ce prinse, la Court a ordonné et ordonne que lesd. Prevost et Eschevins feront faire et eslever les murs desd, maisons jusques à la haulteur et ali­gnement dessusd, et fourniront les fraiz, sauf à les recouvrer sur qui il appartiendra, si faire se doit.
" Fait en Parlement le xxie jour de May, l'an mil cinq cens sept. "
Ainsi signé : Collation est faicte. Pichon.
CCXVI. — Arrest contre les haritans es deux boutz du pont Nostre Dame.
icr juin 1507.
Autre extraict desd. Registres de Parlement.
r Entre frere Simon Le Gay, docteur en theologie, prieur de Sainct Denis de la Chartre, Gillette Hen­nequin vefve de feu Jehan de Malleville, et Jehan des Paulx : demourans au bout du pont Noslre Dame près l'esglise dudict Sainct Denis de la Chartre; Simonne Hallé vefve de feu Jehan L'Archer, Phil­bert L'Angloix, Katherine vefve de feu Pierre Ja­loux, en son nom et comme tutrice de ses enfans, Robert Des Prez, Denis Petit et Nicolas Chastellain : lous demourans en la rue de la Vielle Pelleterie, ayans maisons et heritaiges en icelle rue ; maistre Pierre Chenart, procureur ou Chastelet de Paris, en .
(Fol. i64 v°.)
son nom et comme ayant la garde, gouvernement et adminislracion des enfans myneurs d'ans de luy et de feue Jehanne Boyvin sa premiere femme ; Ma­rion Moinbon vefve de feu Pierre de Laize, Jehan de Maisieres, Jehan Le Vigoreux, Jehan Bardou, Pierre Merault : ayans maisons et heritaiges en la rue de la Tennerie; Loys Cotart, Pierre Drouynet, maistre Loys Berthelemy notaire : ayans maisons et heritaiges en la rue de la Planche de Mybray ; Pierre de Livres, Estienne Charpentier et Nicolas Cardon : ayans maisons et heritaiges en la rue de la Place aux Veaux; tous bourgois de Paris, demandeurs et requerans l'enterinement de certaine requeste, et maistre Robert Goulas, adjoinct avec eulx, et aussi